06 - 385 460 26 info@trompfysio.nl

Veelgestelde vragen

Zijn fysiotherapie en oefentherapie opgenomen in het basispakket?

Fysiotherapie en oefentherapie zitten nagenoeg niet in het basispakket van de zorgverzekering. Wat u precies vergoed krijgt, hangt af van uw leeftijd en de reden waarom u fysiotherapie of oefentherapie krijgt.

In de praktijk kunt u zich het beste aanvullend verzekeren voor fysiotherapie en oefentherapie.

Heb ik een verwijzing nodig van mijn huisarts?
Sinds 1 januari 2006 kan iedereen met een Nederlandse zorgverzekering zonder ‘verwijsbriefje’ van de huisarts naar de fysiotherapeut. Eerst langs de huisarts mag natuurlijk wel – bijvoorbeeld wanneer u twijfelt of uw klachten fysiotherapeutisch behandeld kunnen worden – maar hoeft dus niet meer. Het voordeel hiervan is dat u direct bij ‘een specialist in beweging’ terecht komt, zodat u ook direct kunt starten met werken aan uw herstel. Uw huisarts blijft echter onder alle omstandigheden de centrale rol spelen in de coördinatie van uw zorg. Tromp Fysio zal uw huisarts dus blijven informeren, tenzij u aangeeft dat u dat niet wenst.
Is mijn klacht geschikt voor fysiotherapie?
Om te beoordelen of uw bewegingsklacht of blessure geschikt is voor fysiotherapeutische behandeling, doen we eerst een intake. Een intake bestaat bij Tromp Fysio uit een vraaggesprek over uw klacht(en) en eventuele onderliggende problematiek(en) en uit een lichamelijk onderzoek. Vraaggesprek en onderzoek samen noemen we: screening.
Wat gebeurt er na de intake?
Wanneer wij een screening en intake hebben gedaan, zijn er drie mogelijkheden:

  • uw klacht kan niet fysiotherapeutisch worden behandeld. Wij adviseren u over een passende oplossing;
  • uw klacht kan fysiotherapeutisch worden behandeld. U maakt hierna de eerste behandelafspraak;
  • uw klacht kan fysiotherapeutisch worden behandeld maar wij hebben aanvullende informatie nodig van uw huisarts. We vragen deze in overleg met u op. Afhankelijk van de aard van de ontbrekende informatie maakt u meteen of later de eerste behandelafspraak.
Hoe maak ik een afspraak?

U kunt op meerdere manieren een afspraak maken:

Hoe verzet ik een afspraak?
U kunt een afspraak het beste telefonisch (06 – 385 460 26) of per e-mail (info@trompfysio.nl) verzetten.

Let op: u kunt een gemaakte afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos verzetten. Daarna brengen we 100% van het tarief in rekening.

Niet tijdig afgemeld?

Afspraken dienen minimaal 24 uur van tevoren te worden afgezegd.
Dit kan elke dag van het jaar per telefoongesprek, voicemail of door een sms te versturen naar Trompfysio +31 (0)638546026. Wij kunnen dan een andere patiënt op de vrijgekomen tijd inplannen. Niet nagekomen afspraken worden in rekening gebracht.

Wat moet ik meenemen naar een afspraak?

Wanneer u ook in de trainingszaal aan de slag gaat dient u altijd zelf een handdoek mee te nemen. Daarnaast zijn in de oefenzaal  schone (sport)schoenen en gemakkelijke (sport)kleding wenselijk.

Let op: Tromp Fysio is niet aansprakelijk voor beschadiging, diefstal of vermissing van persoonlijke bezittingen uit de oefenzaal, kleedruimten en andere openbare ruimten in de praktijk.

Voor de hygiëne vragen wij iedereen zijn eigen handdoek mee te nemen voor zowel een behandeling als voor een training.

Wij respecteren de Covid19- en hygiëne maatregelen en doen dat ook zodra iets wordt aanbevolen.

Kan ik fysiotherapie aan huis krijgen?
Dat kan. Wanneer u moeilijk naar de praktijk kunt komen, is het ook mogelijk, op verwijzing van een arts, een afspraak aan huis te maken. Bekijk hier de kosten voor fysiotherapie aan huis.
Wordt fysiotherapie vergoed door mijn zorgverzekeraar?
Jongeren tot 18 jaar krijgen de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie vergoed. Hebben deze behandelingen niet het gewenste resultaat? Dan vergoedt de zorgverzekeraar eventueel meer behandelingen (maximaal 9).

Jongeren met een chronische aandoening kunnen alle behandelingen voor fysiotherapie vergoed krijgen. De aandoening moet op de lijst met chronische aandoeningen staan.

Bent u ouder dan 18 jaar en heeft u een chronische aandoening die op de chronische lijst staat? Dan krijgt u fysiotherapie vergoed vanaf de 21e behandeling. U betaalt de eerste 20 behandelingen dus zelf. Deze 20 behandelingen gelden per aandoening en niet per kalenderjaar.

Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan krijgt u mogelijk meer behandelingen vergoed. Wij adviseren u zelf uw polisvoorwaarden te controleren of op te vragen bij uw zorgverzekeraar.

Kan ik onder begeleiding van een fysiotherapeut trainen?
U kunt bij ons op verschillende manieren trainen, individueel of door middel van personal training. Wanneer u geen bewegingsklachten hebt, maar wel onder begeleiding van een fysiotherapeut wilt trainen, doet u eerst een trainingsintake. Hierin onderzoeken we gericht uw fysieke conditie, trainingsmogelijkheden en –doelen waarna we een persoonlijk trainingsprogramma opstellen.
Wat zijn de openingstijden?

maandag 09:00–17:00
dinsdag 09:00–18:00
woensdag 09:00–17:00
donderdag 09:00–17:00
vrijdag 09:00–18:00
zaterdag 09:00–14:00
zondag Gesloten

Kan ik gratis voor de deur parkeren?

Ja, u kunt gratis voor de deur parkeren.

Ik heb een klacht, kan ik die melden?
Wanneer u een klacht heeft over uw behandeling of bejegening door Tromp fysio, stellen wij het op prijs als u deze kenbaar maakt. Wij nemen uw klacht(en) altijd serieus en treden graag met u in gesprek.

Mocht een gesprek voor u om de een of andere reden niet mogelijk zijn, dan kunt u via het KNGF bemiddeling aanvragen. Levert dit niet het gewenste resultaat op of ziet u op tegen contact met uw fysiotherapeut, dan kunt u ook het Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg (IKG) inschakelen. Voor het IKG bij u in de regio kunt u terecht bij het Landelijk Informatiepunt voor Patiënten (LIP) in Utrecht, via telefoonnummer (030) 266 16 61.

Daarnaast kunt u een klacht indienen bij:

  • Klachtencommissie KNGF (Secretaris Klachtencommissie KNGF, Postbus 248, 3800 AE Amersfoort. Telefoonnummer (033) 467 29 00);
  • Commissie van Toezicht KNGF (Postbus 248, 3800 AE Amersfoort. Telefoonnummer (033) 467 29 00);
  • Regionaal Tuchtcollege (Postbus 10067, 8000 GB Zwolle. Telefoonnummer (038) 428 94 11).
Ik heb een idee of (verbeter) suggestie, kan ik die doorgeven?
Wij hopen dat u een goede en plezierige tijd heeft bij Tromp Fysio. Sámen met u kunnen we dat (nog) beter organiseren. Wij stellen het daarom bijzonder op prijs als u ideeën of suggesties heeft ter verbetering van onze dienstverlening. Wij horen of lezen ze graag!
Wat doet Tromp Fysio om de kwaliteit van zorg te waarborgen?

Tromp Fysio staat geregistreerd in het kwaliteitsregister (KRF) van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie. Deze beroepsorganisatie werkt actief aan continue verbetering van de kwaliteit van de fysiotherapie in Nederland. Opname in het KRF is mogelijk voor fysiotherapeuten die aan alle kwaliteitseisen voldoen en volgens de richtlijnen van het KNGF werken. Klik hier voor meer informatie over onze kwaliteit…

Daarnaast streven wij continu naar optimalisatie van onze fysiotherapeutische kennis en toepassingen door middel van scholingen – zowel in- als extern. Zo blijven we ons ontwikkelen binnen ons vak. Bovenal werken we graag samen met u actief aan uw herstel. Deskundig, gedreven en zorgzaam.

Voor kwaliteitsregistratie hebben we afgelopen jaar begrepen, dat vanuit het EPD(=zorg softwaresysteem Intramed, waarmee we werken) meer informatie uit patiëntendossiers naar het Landelijk Database (=LDF van de beroepsvereniging KNGF) gevraagd wordt.

Mensen die bekend staan als patiënt van Tromp Fysiotherapie bij het Chronisch ZorgNet zijn al bekend met dit geanonimiseerde datadeling met het LDF (van de Kngf).
Automatisch gaat de geanonimiseerde data van de patiëntendossiers vanaf 1 januari 2024 vanuit het Intramed zorgsysteem gedeeld worden met het LDF.
Zo kunnen we de kwaliteit van de patiëntendossiers beter monitoren. Als u hiertegen bezwaar heeft, dan kunnen we dit in dit delen uitzetten.